Este fin de semana TODOS LOS LIBROS IMPORTADOS CON 50% DCTO  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Advances in the Anthropological Theory of the Didactic (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
352
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 2.1 cm
Peso
0.69 kg.
ISBN13
9783030767907

Advances in the Anthropological Theory of the Didactic (en Inglés)

Chevallard, Yves ; Barquero, Berta ; Bosch, Marianna (Autor) · Birkhauser · Tapa Dura

Advances in the Anthropological Theory of the Didactic (en Inglés) - Chevallard, Yves ; Barquero, Berta ; Bosch, Marianna

Libro Nuevo

$ 528.292

$ 1.056.583

Ahorras: $ 528.292

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 58 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 23 de Julio y el Martes 06 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Colombia entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Advances in the Anthropological Theory of the Didactic (en Inglés)"

The book focuses on the latest developments of the Anthropological Theory of the Didactic (ATD) and its links with other approaches in mathematics education. Leading researchers in the ATD and especially its creator, Yves Chevallard, present recent research results, theoretical advances and new methodologies in this approach, concerning critical educational problems at all levels. The book is addressed to researchers in mathematics education and all related fields, to teacher educators and teachers in primary, secondary and tertiary education interested in curriculum issues and research in didactics. The book includes four sections that correspond to four axes of current research in the framework of the ATD. The first one studies the relations between the ATD and other research frameworks. The second section focuses on the crucial role of didactics in teacher education, and the experiences carried out at different instructional levels. The third section addresses the curriculum problem in the historical transition from the classical paradigm of visiting works to the emerging didactic paradigm of questioning the world. The last section is about research in didactics at the university level, with investigations about the analysis of didactic transposition processes and the design and implementation of various instructional formats.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes