OFERTA FLASH - 48 Horas con hasta 60% dcto  VER MÁS

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Credential Market: Mass Schooling, Academic Power and the International Baccalaureate Diploma (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
364
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.9 x 20.3 x 2.3 cm
Peso
0.77 kg.
ISBN13
9783030801687

Credential Market: Mass Schooling, Academic Power and the International Baccalaureate Diploma (en Inglés)

Quentin Maire (Autor) · Springer · Tapa Dura

Credential Market: Mass Schooling, Academic Power and the International Baccalaureate Diploma (en Inglés) - Maire, Quentin

Libro Físico

$ 889.003

$ 1.367.696

Ahorras: $ 478.694

35% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Queda 1 unidad
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 22 de Julio y el Miércoles 31 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Colombia entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Credential Market: Mass Schooling, Academic Power and the International Baccalaureate Diploma (en Inglés)"

This book makes an original contribution to credential sociology by analysing how high school certificates become and remain valuable in a context of mass high school participation (i.e. credentialism). Building on a detailed analysis of the International Baccalaureate (IB) Diploma, a senior secondary school certificate offered in over 150 countries, Quentin Maire argues that the advent of new private credentials can be understood as a phenomenon of credential stratification in a context of intensified academic competition.Using original data on high school credentials in Australia and internationally, the author makes a strong case for certificates to be studied relationally, by locating them in the credentialing structures in which they are inserted. He systematically applies the comparative method to explain the role of the curriculum, family resources, school segregation and higher education selection in creating a credential hierarchy. His robust combination of theoretical construction and detailed empirical work allows him to offer new insights into social inequality in education systems, credential theory and the IB Diploma.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes