Llegó el Black Friday con hasta 80% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Evolution, Creationism, and the Battle to Control America's Classrooms Paperback (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2010
Idioma
Inglés
N° páginas
304
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.9 x 15.2 x 2.0 cm
Peso
0.48 kg.
ISBN
0521148863
ISBN13
9780521148863

Evolution, Creationism, and the Battle to Control America's Classrooms Paperback (en Inglés)

Michael Berkman (Autor) · Eric Plutzer (Autor) · Cambridge University Press · Tapa Blanda

Evolution, Creationism, and the Battle to Control America's Classrooms Paperback (en Inglés) - Berkman, Michael ; Plutzer, Eric

Libro Nuevo

$ 142.926

$ 238.210

Ahorras: $ 95.284

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Origen: España (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 21 de Junio y el Miércoles 03 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Colombia entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Evolution, Creationism, and the Battle to Control America's Classrooms Paperback (en Inglés)"

Who should decide what children are taught in school? This question lies at the heart of the evolution-creation wars that have become a regular feature of the U.S. political landscape. Ever since the 1925 Scopes "monkey trial" many have argued that the people should decide by majority rule and through political institutions; others variously point to the federal courts, educational experts, or scientists as the ideal arbiter. Michael Berkman and Eric Plutzer illuminate who really controls the nation's classrooms. Based on their innovative survey of 926 high school biology teachers they show that the real power lies with individual educators who make critical decisions in their own classrooms. Broad teacher discretion sometimes leads to excellent instruction in evolution. But the authors also find evidence of strong creationist tendencies in America's public high schools. More generally, they find evidence of a systematic undermining of science and the scientific method in many classrooms.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes