CELEBREMOS EL DÍA MUNDIAL DEL LIBRO - Hasta 80% dcto  ¡VER MÁS!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Geometry as Objective Science in Elementary School Classrooms: Mathematics in the Flesh (Routledge International Studies in the Philosophy of Education) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2011
Idioma
Inglés
N° páginas
312
Encuadernación
Tapa Dura
Peso
1.45
ISBN13
9780415891578
N° edición
1

Geometry as Objective Science in Elementary School Classrooms: Mathematics in the Flesh (Routledge International Studies in the Philosophy of Education) (en Inglés)

Wolff-Michael Roth (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Geometry as Objective Science in Elementary School Classrooms: Mathematics in the Flesh (Routledge International Studies in the Philosophy of Education) (en Inglés) - Wolff-Michael Roth

Libro Físico

$ 542.853

$ 1.078.660

Ahorras: $ 535.807

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 20 de Mayo y el Martes 28 de Mayo.
Lo recibirás en cualquier lugar de Colombia entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Geometry as Objective Science in Elementary School Classrooms: Mathematics in the Flesh (Routledge International Studies in the Philosophy of Education) (en Inglés)"

This study examines the origins of geometry in and out of the intuitively given everyday lifeworlds of children in a second-grade mathematics class. These lifeworlds, though pre-geometric, are not without model objects that denote and come to anchor geometric idealities that they will understand at later points in their lives. Roth's analyses explain how geometry, an objective science, arises anew from the pre-scientific but nevertheless methodic actions of children in a structured world always already shot through with significations. He presents a way of understanding knowing and learning in mathematics that differs from other current approaches, using case studies to demonstrate contradictions and incongruences of other theories - Immanuel Kant, Jean Piaget, and more recent forms of (radical, social) constructivism, embodiment theories, and enactivism - and to show how material phenomenology fused with phenomenological sociology provides answers to the problems that these other paradigms do not answer.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Respuesta:
Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
Respuesta:
El libro está escrito en Inglés.
Respuesta:
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes