OFERTA FLASH - 48 Horas con hasta 60% dcto  VER MÁS

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Interpersonal Relations and Education (Routledge Library Editions: Psychology of Education) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
458
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781138293991
N° edición
1

Interpersonal Relations and Education (Routledge Library Editions: Psychology of Education) (en Inglés)

David H. Hargreaves (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Interpersonal Relations and Education (Routledge Library Editions: Psychology of Education) (en Inglés) - David H. Hargreaves

Libro Físico

$ 679.995

$ 1.046.147

Ahorras: $ 366.151

35% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 27 de Junio y el Viernes 05 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Colombia entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Interpersonal Relations and Education (Routledge Library Editions: Psychology of Education) (en Inglés)"

Originally published in 1972, this title provides an analysis of social interactions in educational contexts and opens up the field of the social psychology of education as an area in its own right at the very heart of the process of education. From a 'symbolic interactionist' perspective, the author develops a framework for the study of relations between teachers and pupils, discussing the basic ways of analysing social interaction, including the concepts of perception and role. He examines the distinctive perspectives of teachers and pupils on their relationships, bringing together into a coherent framework the insights of such writers as John Holt and Carl Rogers, and within this context he explores the notion of 'voluntary schooling'. The book also deals with other important aspects of education such as discipline, classroom group dynamics and the relations between headteachers and their staff. The theories put forward by the author are firmly grounded in the daily experience of teachers and pupils in the classroom at the time. The book was expected to be of value to experienced teachers and student teachers alike, as well as to teachers of the social sciences in general.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes