OFERTA FLASH - 48 Horas con hasta 60% dcto  VER MÁS

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Kindergarten Narratives on Froebelian Education: Transnational Investigations (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
224
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.6 x 15.7 x 2.0 cm
Peso
0.48 kg.
ISBN13
9781474254458

Kindergarten Narratives on Froebelian Education: Transnational Investigations (en Inglés)

May, Helen ; Nawrotzki, Kristen ; Prochner, Larry (Autor) · Bloomsbury Academic · Tapa Dura

Kindergarten Narratives on Froebelian Education: Transnational Investigations (en Inglés) - May, Helen ; Nawrotzki, Kristen ; Prochner, Larry

Libro Nuevo

$ 958.655

$ 1.474.854

Ahorras: $ 516.199

35% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 70 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 26 de Julio y el Viernes 09 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Colombia entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Kindergarten Narratives on Froebelian Education: Transnational Investigations (en Inglés)"

Kindergarten Narratives on Froebelian Education showcases the latest scholarship and historical understandings concerning the casting of the kindergarten idea abroad: across cultures, continents and centuries. Each chapter reveals previously unknown narratives of intrepid endeavour, political pragmatism and pedagogical innovation that collectively provide insight into the transformation of Froebel's ideas on early education into a global phenomenon. Across global contexts, each chapter presents a case study of the ideas scattering abroad, illustrative of the movement of ideas, curricula and pedagogical change; in effect taking the kindergarten beyond the geographies and pedagogies of its German beginnings and borders. Chapters draw on historical examples of Froebelian education from The Netherlands, New Zealand, Japan, Sweden, the UK and the USA. In the journal History of Education in 2006, Froebelian history scholar Professor Kevin J. Brehony (1948-2013) lamented the 'relative neglect' of the history of early years education at the same time there was a heightened global social and political interest in educating the young child. In this book, an international team of contributors respond to Brehony's suggestion that historical perspectives can play a role in current debates and suggest ways historical narratives might inform policies and practices in twenty-first century early childhood education, care settings and contexts. Reconnecting past lessons and insights with present and future concerns for early education, young children and their place in society, this important collection also includes an historical timeline charting the spread of Froebelian education ideas and kindergartens across the world.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes