Libros con envío en 1 día en TODO Medellín  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Making Sense of Social Situations: How to Run a Group-Based Intervention Program for Children with Autism Spectrum Disorders (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2011
Idioma
Inglés
N° páginas
368
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
24.4 x 17.0 x 2.5 cm
Peso
0.66 kg.
ISBN13
9781849058483

Making Sense of Social Situations: How to Run a Group-Based Intervention Program for Children with Autism Spectrum Disorders (en Inglés)

Albert Cotugno (Autor) · Jessica Kingsley Publishers · Tapa Blanda

Making Sense of Social Situations: How to Run a Group-Based Intervention Program for Children with Autism Spectrum Disorders (en Inglés) - Desautels, Cheryl ; Cotugno, Albert

Libro Nuevo

$ 150.624

$ 231.729

Ahorras: $ 81.105

35% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 06 de Junio y el Jueves 13 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Colombia entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Making Sense of Social Situations: How to Run a Group-Based Intervention Program for Children with Autism Spectrum Disorders (en Inglés)"

Children with Autism Spectrum Disorders (ASD) often demonstrate significant deficiencies in social interaction and social communication skills, so it is critical to understand and develop interventions which directly address these needs. This book explores the core areas of ASD development and related deficits, and introduces a practical program to assess and remediate these social competency issues. This book addresses the primary issues of social development in children with ASD by emphasizing the underlying theoretical and pragmatic considerations. Dr. Cotugno employs concepts and theories of group therapy and cognitive-development and integrates them with skill-based instructional approaches to develop the comprehensive Social Competence Enhancement Program (SCEP). This peer-based, group-focused program is explained in detail, including a step-by-step guide to its implementation and a full range of tasks and activities that can be used by practitioners at each stage of the process. This book will be a valuable resource for teachers, clinicians and all other professionals working with children with ASD who are interested in using group interventions as a means to improve social competency and treat social skills deficits.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes