Llegó el Black Friday con hasta 80% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Power, Legal Education, and law School Cultures (Emerging Legal Education) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
316
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.7 cm
Peso
0.44 kg.
ISBN13
9781032240121
N° edición
1

Power, Legal Education, and law School Cultures (Emerging Legal Education) (en Inglés)

Meera Deo (Ilustrado por) · Mindie Lazarus-Black (Ilustrado por) · Elizabeth Mertz (Ilustrado por) · Routledge · Tapa Blanda

Power, Legal Education, and law School Cultures (Emerging Legal Education) (en Inglés) - Deo, Meera ; Lazarus-Black, Mindie ; Mertz, Elizabeth

Libro Nuevo

$ 164.091

$ 273.484

Ahorras: $ 109.394

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 28 de Junio y el Martes 16 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Colombia entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Power, Legal Education, and law School Cultures (Emerging Legal Education) (en Inglés)"

There is a myth that lingers around legal education in many democracies. That myth would have us believe that law students are admitted and then succeed based on raw merit, and that law schools are neutral settings in which professors (also selected and promoted based on merit) use their expertise to train those students to become lawyers. Based on original, empirical research, this book investigates this myth from myriad perspectives, diverse settings, and in different nations, revealing that hierarchies of power and cultural norms shape and maintain inequities in legal education. Embedded within law school cultures are assumptions that also stymie efforts at reform. The book examines hidden pedagogical messages, showing how presumptions about theory's relation to practice are refracted through the obfuscating lens of curricula. The contributors also tackle questions of class and market as they affect law training. Finally, this collection examines how structural barriers replicate injustice even within institutions representing themselves as democratic and open, revealing common dynamics across cultural and institutional forms. The chapters speak to similar issues and to one another about the influence of context, images of law and lawyers, the political economy of legal education, and the agency of students and faculty.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes