30% dcto en LIBROS DE GRUPO PLANETA  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Rethinking Science Education: Philosophical Perspectives (Hc) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
318
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.9 cm
Peso
0.62 kg.
ISBN13
9781623967154

Rethinking Science Education: Philosophical Perspectives (Hc) (en Inglés)

Roland M. Schulz (Autor) · Information Age Publishing · Tapa Dura

Rethinking Science Education: Philosophical Perspectives (Hc) (en Inglés) - Schulz, Roland M.

Libro Nuevo

$ 535.896

$ 893.160

Ahorras: $ 357.264

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 97 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 30 de Julio y el Martes 13 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Colombia entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Rethinking Science Education: Philosophical Perspectives (Hc) (en Inglés)"

A volume in Science & Engineering Education Sources Series Editor Calvin S. Kalman, Concordia University This book presents a "philosophy of science education" as a research field as well as its value for curriculum, instruction and teacher pedagogy. It seeks to re-think science education as an educational endeavour by examining why past reform efforts have been only partially successful, including why the fundamental goal of achieving scientific literacy after several "reform waves" has proven to be so elusive. The identity of such a philosophy is first defined in relation to the fields of philosophy, philosophy of science, and philosophy of education. It argues that educational theory can support teacher's pedagogical content knowledge and that history, philosophy and sociology of science should inform and influence pedagogy. Some case studies are provided which examine the nature of science and the nature of language to illustrate why and how a philosophy of science education contributes to science education reform. It seeks to contribute in general to the improvement of curriculum design and science teacher education. The perspective to be taken on board is that to teach science is to have a philosophical frame of mind-about the subject, about education, about one's personal teacher identity.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes