Fin de semana de 50% dcto en TODOS LOS LIBROS IMPORTADOS  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Vulnerability of Public Higher Education (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
218
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
22.9 x 15.2 x 1.6 cm
Peso
0.47 kg.
ISBN13
9780814215555

The Vulnerability of Public Higher Education (en Inglés)

Michael Bernard-Donals (Autor) · Ohio State University Press · Tapa Dura

The Vulnerability of Public Higher Education (en Inglés) - Bernard-Donals, Michael

Libro Nuevo

$ 426.580

$ 853.160

Ahorras: $ 426.580

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 25 de Junio y el Jueves 04 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Colombia entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Vulnerability of Public Higher Education (en Inglés)"

Reduced state funding to public institutions. The removal of tenure from state statutes. Attempts to silence faculty. Michael Bernard-Donals takes on these issues and other crises in higher education in The Vulnerability of Public Higher Education, exploring how values once used to justify higher education-the democratization of knowledge, the fostering of expertise, the creation of well-informed citizens, and critical engagement with issues-have been called into question. Bernard-Donals argues that public higher education, especially the work of faculty, has become vulnerable-socially, politically, professionally-and this book takes seriously the idea of vulnerability, suggesting that university faculty see it not as an encumbrance to their work but as an opportunity to form relations of solidarity with one another through mutual recognition and shared, albeit different forms of, precarity. Through a series of case studies on faculty rights and responsibilities, the efficacy of diversity initiatives, and tenure and academic freedom, Bernard-Donals employs a rhetorical perspective to show how vulnerability can reshape faculty work and provide ways to shift the relations of materiality and power while opening up new forms of deliberation, engagement, and knowledge production.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes