CELEBREMOS EL DÍA MUNDIAL DEL LIBRO - Hasta 80% dcto  ¡VER MÁS!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada U. S. Latinos and Education Policy: Research-Based Directions for Change (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
252
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780415747820
N° edición
1

U. S. Latinos and Education Policy: Research-Based Directions for Change (en Inglés)

Pedro R. Portes; Spencer Salas; Patricia Baquedano-Lopez; Paula J. Mellom (Autor) · Routledge · Tapa Dura

U. S. Latinos and Education Policy: Research-Based Directions for Change (en Inglés) - Pedro R. Portes; Spencer Salas; Patricia Baquedano-Lopez; Paula J. Mellom

Libro Físico

$ 560.755

$ 1.114.091

Ahorras: $ 553.336

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 20 de Mayo y el Martes 28 de Mayo.
Lo recibirás en cualquier lugar de Colombia entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "U. S. Latinos and Education Policy: Research-Based Directions for Change (en Inglés)"

With the American dream progressively elusive for and exclusive of Latinos, there is an urgent need for empirically and conceptually based macro-level policy solutions for Latino education. Going beyond just exposing educational inequalities, this volume provides intelligent and pragmatic research-based policy directions and tools for change for U.S. Latino Education and other multicultural contexts. U.S. Latinos and Education Policy is organized round three themes: education as both product and process of social and historical events and practices; the experiences of young immigrants in schools in both U.S. and international settings and policy approaches to address their needs; and situated perspectives on learning among immigrant students across school, home, and community. With contributions from leading scholars, including Luis Moll, Eugene E. Garcia, Richard P. Durán, Sonia Nieto, Angela Valenzuela, Alejandro Portes and Barbara Flores, this volume enhances existing discussions by showcasing how researchers working both within and in collaboration with Latino communities have employed multiple analytic frameworks; illustrating how current scholarship and culturally oriented theory can serve equity-oriented practice; and, focusing attention on ethnicity in context and in relation to the interaction of developmental and cultural factors. The theoretical and methodological perspectives integrate praxis research from multiple disciplines and apply this research directly to policy.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Respuesta:
Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
Respuesta:
El libro está escrito en Inglés.
Respuesta:
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes