HotDays, compra tus libros con 80% dcto y envío express  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada A Historical Sociology of Childhood Hardback: Developmental Thinking, Categorization and Graphic Visualization: 0 (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Autor
Año
2008
Idioma
Inglés
N° páginas
376
Encuadernación
Tapa Dura
Peso
2
ISBN
0521879779
ISBN13
9780521879774
N° edición
1

A Historical Sociology of Childhood Hardback: Developmental Thinking, Categorization and Graphic Visualization: 0 (en Inglés)

Turmel (Autor) · Cambridge University Press · Tapa Dura

A Historical Sociology of Childhood Hardback: Developmental Thinking, Categorization and Graphic Visualization: 0 (en Inglés) - Turmel

Libro Nuevo

$ 369.491

$ 738.981

Ahorras: $ 369.491

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 77 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 01 de Julio y el Lunes 15 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Colombia entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "A Historical Sociology of Childhood Hardback: Developmental Thinking, Categorization and Graphic Visualization: 0 (en Inglés)"

What constitutes a 'normal' child? Throughout the nineteenth century public health and paediatrics played a leading role in the image and conception of children. By the twentieth century psychology had moved to the forefront, transforming our thinking and understanding. André Turmel investigates these transformations both from the perspective of the scientific observation of children (public hygiene, paediatrics, psychology and education) and from a public policy standpoint (child welfare, health policy, education and compulsory schooling). Using detailed historical accounts from Britain, the USA and France, Turmel studies how historical sequential development and statistical reasoning have led to a concept of what constitutes a 'normal' child and resulted in a form of standardization by which we monitor children. He shows how western society has become a child-centred culture and asks whether we continue to base parenting and teaching on a view of children that is no longer appropriate.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes