¡OFERTA FLASH! 48 horas hasta 50% DCTO  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada beyond the apparent banality of the mathematics classroom (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2010
Idioma
Inglés
N° páginas
325
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.8 cm
Peso
0.47 kg.
ISBN
1441937889
ISBN13
9781441937889

beyond the apparent banality of the mathematics classroom (en Inglés)

Colette Laborde (Ilustrado por) · Marie-Jeanne Perrin-Glorian (Ilustrado por) · Anna Sierpinska (Ilustrado por) · Springer · Tapa Blanda

beyond the apparent banality of the mathematics classroom (en Inglés) - Laborde, Colette ; Perrin-Glorian, Marie-Jeanne ; Sierpinska, Anna

Libro Nuevo

$ 715.721

$ 1.192.868

Ahorras: $ 477.147

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 06 de Junio y el Jueves 20 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Colombia entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "beyond the apparent banality of the mathematics classroom (en Inglés)"

New research in mathematics education deals with the complexity of the mathematics' classroom. The classroom teaching situation constitutes a pertinent unit of analysis for research into the ternary didactic relationship which binds teachers, students and mathematical knowledge. The classroom is considered as a complex didactic system, which offers the researcher an opportunity to gauge the boundaries of the freedom that is left with regard to choices about the knowledge to be taught and the ways of organizing the students' learning, while giveing rise to the study of interrelations between three main elements of the teaching process the: mathematical content to be taught and learned, management of the various time dimensions, and activity of the teacher who prepares and manages the class, to the benefit of the students' knowledge and the teachers' own experience. This volume, reprinted from Educational Studies in Mathematics, Volume 59, focuses on classroom situations as a unit of analysis, the work of the teacher, and is strongly anchored in original theoretical frameworks. The contributions are formulated from the perspective of one or more theoretical frameworks but they are tackled by means of empirical investigations.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes