CELEBREMOS EL DÍA MUNDIAL DEL LIBRO - Hasta 80% dcto  ¡VER MÁS!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada By the Bedside of the Patient: Lessons for the Twenty-First-Century Physician (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.9 x 16.5 x 2.3 cm
Peso
0.48 kg.
ISBN13
9781469626666

By the Bedside of the Patient: Lessons for the Twenty-First-Century Physician (en Inglés)

Nortin M. Hadler (Autor) · University of North Carolina Press · Tapa Dura

By the Bedside of the Patient: Lessons for the Twenty-First-Century Physician (en Inglés) - Hadler, Nortin M.

Libro Nuevo

$ 125.389

$ 208.982

Ahorras: $ 83.593

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 22 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 17 de Mayo y el Viernes 31 de Mayo.
Lo recibirás en cualquier lugar de Colombia entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "By the Bedside of the Patient: Lessons for the Twenty-First-Century Physician (en Inglés)"

In By the Bedside of the Patient, Nortin Hadler places current efforts to reform medical education--from the undergraduate level through residency programs and on to continuing medical education--in historical context. In doing so, he traces the evolution of medical school curricula, residency and fellowship programs, and the clinical practices they promoted. Hadler examines crucial junctures in history to locate the seeds for reform. Some believe that medical education and training should highlight literature, ethics, and culture, while others emphasize science and efficiency to abbreviate the time from entry to licensure. Neither of these approaches, Hadler argues, maintains or improves patient care, which should be at the core of medical education and practice. Hadler contends that most reform attempted thus far constitutes, at best, little more than a reshuffling of the basic curriculum and, at worst, an augmenting of medicine's predilection to measure, grade, and record. Examining generational changes in medical education, Hadler mines sixty years of training and practice to identify mistaken approaches and best practices. Ultimately, in the contemporary era of managed care, Hadler argues for a clinical practice that draws on the best available scientific knowledge, transmits the wisdom of experienced clinicians, reforges an empathetic relationship between physician and patient, and treats each patient as an individual--all centered on restoring the mandate to care.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes