Fin de semana de 50% dcto en TODOS LOS LIBROS IMPORTADOS  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Constructing Number: Merging Perspectives From Psychology and Mathematics Education (Research in Mathematics Education) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2018
Idioma
Inglés
N° páginas
370
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9783030004903
N° edición
2019

Constructing Number: Merging Perspectives From Psychology and Mathematics Education (Research in Mathematics Education) (en Inglés)

Libro Nuevo

$ 751.602

$ 1.503.204

Ahorras: $ 751.602

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 21 de Mayo y el Martes 04 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Colombia entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Constructing Number: Merging Perspectives From Psychology and Mathematics Education (Research in Mathematics Education) (en Inglés)"

The book will synergize research on number across two disciplines?mathematics education and psychology. The underlying problem the book addresses is how the brain constructs number. The opening chapter frames the problem in terms of children?s activity, including mental and physical actions. Subsequent chapters are organized into sections that address specific domains of number: natural numbers, fractions, and integers. Chapters within each section address ways that children build upon biological primitives (e.g., subitizing) and prior constructs (e.g., counting sequences) to construct number. The book relies on co-authored chapters and commentaries at the end of each section to create dialogue between junior faculty and senior researchers, as well as between psychologists and mathematics educators. The final chapter brings this work together around the framework of children?s activity and additional themes that arise in the collective work. The book is aimed to appeal to mathematics educators, mathematics teacher educators, mathematics education researchers, educational psychologists, cognitive psychologists, and developmental psychologists.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes