¡Queda poco tiempo! Compra tus libros hasta 80% dcto  VER MÁS

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada construction of arithmetical meanings and strategies (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Prefacio de
Editorial
Año
1987
Idioma
Inglés
N° páginas
343
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.9 cm
Peso
0.51 kg.
ISBN
0387966889
ISBN13
9780387966885

construction of arithmetical meanings and strategies (en Inglés)

Leslie P. Steffe (Autor) · Hermine Sinclair (Prefacio de) · Springer · Tapa Blanda

construction of arithmetical meanings and strategies (en Inglés) - Steffe, Leslie P. ; Sinclair, Hermine ; Glasersfeld, Ernst V.

Libro Nuevo

$ 471.732

$ 943.463

Ahorras: $ 471.732

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 85 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 04 de Julio y el Jueves 18 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Colombia entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "construction of arithmetical meanings and strategies (en Inglés)"

The studies presented in this book should be of interest to anybody concerned with the teaching of arithmetic to young children or with cognitive development in general. The 'eaching experiment- was carried out with half a dozen children entering first grade over two years in biweekly sessions. Methodologically the authors' research is original. It is a longitudinal but not a naturalistic study, since the experimenter-teachers directed their interaction with each individual child with a view to his or her possible progress. It is experimental in the sense that two groups of subjects were selected according to criteria derived from an earlier study (Steffe, von Glasersfeld, Richards & Cobb, 1983) and that the problems proposed were comparable, though far from identical across the subjects; but unlike more rigid and shorter "learning" or ''training" studies it does not include pre-and posttests, or predetermined procedures. Theoretically, the authors subscribe to Piagefs constructivism: numbers are made by children, not found (as they may find some pretty rocks, for example) or accepted from adults (as they may accept and use a toy). The authors interpret changes in the children's counting behaviors in terms of constructivist concepts such as assimilation, accommodation, and reflective abstraction, and certain excerpts from protocols provide on-line examples of such processes at work. They also subscribe to Vygotsky's proposal for teachers '0 utilize the zone of proximal development and to lead the child to what he (can) not yet do- (1965, p. 104).

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes