HotDays, compra tus libros con 80% dcto y envío express  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Critical Perspectives of Educational Technology in Africa: Design, Implementation, and Evaluation (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
193
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
21.0 x 14.8 x 1.1 cm
Peso
0.26 kg.
ISBN13
9783030537302

Critical Perspectives of Educational Technology in Africa: Design, Implementation, and Evaluation (en Inglés)

Bellarmine A. Ezumah (Autor) · Palgrave MacMillan · Tapa Blanda

Critical Perspectives of Educational Technology in Africa: Design, Implementation, and Evaluation (en Inglés) - Ezumah, Bellarmine A.

Libro Nuevo

$ 234.096

$ 468.193

Ahorras: $ 234.096

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 71 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 31 de Julio y el Miércoles 14 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Colombia entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Critical Perspectives of Educational Technology in Africa: Design, Implementation, and Evaluation (en Inglés)"

This book is a critical-cultural evaluation of educational technology adoption in Sub-Saharan Africa, including projects such as the OLPC (One Laptop Per Child). It presents efficient ways of improving education delivery among low-income communities through designing and implementing congruent educational technologies that incorporate social and cultural proclivities. Ezumah defines technology with regards to pedagogy, and seeks to debunk the assumption that educational technology consists only of digital and interactive options. Additionally, she argues for a narrative paradigm shift aimed at validating analog technologies as equally capable of providing necessary and desired educational objectives and outcomes for communities who cannot afford the digital alternatives. By comparing African educational systems in precolonial, colonial, and post-colonial times and incorporating the history of technology transfers from the Global North to South, the book highlights cultural imperialism, development theory, neocolonialism, and hegemonic tendencies.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes