menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada culturally relevant arts education for social justice: a way out of no way (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2013
Idioma
Inglés
N° páginas
258
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
22.9 x 15.5 x 2.0 cm
Peso
0.48 kg.
ISBN
0415656605
ISBN13
9780415656603

culturally relevant arts education for social justice: a way out of no way (en Inglés)

George W. Noblit (Ilustrado por) · Mary Stone Hanley (Ilustrado por) · Gilda L. Sheppard (Ilustrado por) · Routledge · Tapa Dura

culturally relevant arts education for social justice: a way out of no way (en Inglés) - Hanley, Mary Stone ; Sheppard, Gilda L. ; Noblit, George W.

Libro Físico

$ 775.195

$ 1.192.607

Ahorras: $ 417.412

35% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 26 de Junio y el Jueves 04 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Colombia entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "culturally relevant arts education for social justice: a way out of no way (en Inglés)"

A groundswell of interest has led to significant advances in understanding and using Culturally Responsive Arts Education to promote social justice and education. This landmark volume provides a theoretical orientation to these endeavors. Examining a range of efforts across different forms of art, various educational settings, and diverse contexts, it foregrounds the assets of imagination, creativity, resilience, critique and cultural knowledge, working against prevailing understandings of marginalized groups as having deficits of knowledge, skills, or culture. Emphasizing the arts as a way to make something possible, it explores and illustrates the elements of social justice arts education as "a way out of no way" imposed by dominance and ideology. A set of powerful demonstrations shows how this work looks in action. Introductions to the book as a whole and to each section focus on how to use the chapters pedagogically. The conclusion pulls back the chapters into theoretical and pedagogical context and suggests what needs done to be done practically, empirically, and theoretically, for the field to continue to develop.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes