CELEBREMOS EL DÍA MUNDIAL DEL LIBRO - Hasta 80% dcto  ¡VER MÁS!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada european and chinese cognitive styles and their impact on teaching mathematics (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2012
Idioma
Inglés
N° páginas
300
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.9 x 15.2 x 1.8 cm
Peso
0.43 kg.
ISBN
3642263194
ISBN13
9783642263194

european and chinese cognitive styles and their impact on teaching mathematics (en Inglés)

Filippo Spagnolo (Ilustrado por) · Benedetto Di Paola (Ilustrado por) · Springer · Tapa Blanda

european and chinese cognitive styles and their impact on teaching mathematics (en Inglés) - Spagnolo, Filippo ; Di Paola, Benedetto

Libro Nuevo

$ 461.343

$ 922.687

Ahorras: $ 461.343

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 15 de Mayo y el Miércoles 29 de Mayo.
Lo recibirás en cualquier lugar de Colombia entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "european and chinese cognitive styles and their impact on teaching mathematics (en Inglés)"

The book provides strong evidence that research on the cognitive processes from arithmetic thought to algebraic thought should take into consideration the socio-cultural context. It is an important contribution to the literature on linguistic structure in comparative studies related to Chinese student mathematics learning. This book not only makes a great contribution to research in mathematics education, the findings of this study also addressed insightful approaches and thoughts of understanding the development of algebraic thinking in cultural contexts for classroom teachers. Using written Chinese language from different theoretical references provided wonderful approaches for understanding student algebra cognitive development in a different way and calls educators for to pay special attention to an epistemological and linguistic view of algebraic development. The findings inform classroom teachers that the cultural context plays an important role in student learning mathematics. A typical analysis of the cognitive dimension involved in some in the historical and cultural contexts is a great resource for classroom teachers. I really enjoyed reading this book and learned a lot from its compelling analysis. Shuhua An, Associate Professor and Director of Graduate Program in Mathematics Education, California State University, Long Beach

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Respuesta:
Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
Respuesta:
El libro está escrito en Inglés.
Respuesta:
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes