Este fin de semana TODOS LOS LIBROS IMPORTADOS CON 50% DCTO  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada From Schoolhouse to Courthouse: The Judiciary's Role in American Education (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2009
Idioma
Inglés
N° páginas
275
Encuadernación
Tapa Blanda
Peso
0.90
ISBN
0815703074
ISBN13
9780815703075

From Schoolhouse to Courthouse: The Judiciary's Role in American Education (en Inglés)

Joshua M. (Edt) Dunn (Autor) · Brookings Institution · Tapa Blanda

From Schoolhouse to Courthouse: The Judiciary's Role in American Education (en Inglés) - joshua m. (edt) dunn

Libro Físico

$ 122.020

$ 244.041

Ahorras: $ 122.020

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Queda 1 unidad
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 18 de Junio y el Martes 25 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Colombia entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "From Schoolhouse to Courthouse: The Judiciary's Role in American Education (en Inglés)"

From race to speech, from religion to school funding, from discipline to special education, few aspects of education policy have escaped the courtroom over the past fifty years. Predictably, much controversy has ensued. Supporters of education litigation contend that the courts are essential to secure student (and civil) rights, while critics insist that the courts distort policy and that the mere threat of litigation undermines the authority of teachers and administrators. From Schoolhouse to Courthouse brings together experts on law, political science, and education policy to test these claims. Shep Melnick (Boston College) and James Ryan (University of Virginia School of Law) draw lessons from judicial efforts to promote school desegregation and civil rights. Martha Derthick (University of Virginia), John Dinan (Wake Forest University), and Michael Heise (Cornell Law School) discuss litigation over high-stakes testing and school finance in the era of No Child Left Behind. Richard Arum (New York University), Samuel R. Bagenstos (Washington University Law School), and Frederick M. Hess (American Enterprise Institute) analyze the consequences of court rulings for school discipline, special education, and district management. Finally, editors Joshua Dunn and Martin R. West probe the tangled relationship between religious freedom, student speech, and school choice.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes