¡APROVECHA! Tienes 15% off y envío Gratis usando el código dCTOEXTRA15  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Funds of Identity: Connecting Meaningful Learning Experiences in and out of School (Learning in Doing: Social, Cognitive and Computational Perspectives) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2016
Idioma
Inglés
N° páginas
150
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
22.9 x 15.2 x 1.3 cm
Peso
0.39 kg.
ISBN13
9781107147119
N° edición
1

Funds of Identity: Connecting Meaningful Learning Experiences in and out of School (Learning in Doing: Social, Cognitive and Computational Perspectives) (en Inglés)

Esteban-Guitart, Moisès (Autor) · Cambridge University Press · Tapa Dura

Funds of Identity: Connecting Meaningful Learning Experiences in and out of School (Learning in Doing: Social, Cognitive and Computational Perspectives) (en Inglés) - Esteban-Guitart, Moisès

Libro Nuevo

$ 609.529

$ 937.737

Ahorras: $ 328.208

35% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 29 de Mayo y el Miércoles 12 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Colombia entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Funds of Identity: Connecting Meaningful Learning Experiences in and out of School (Learning in Doing: Social, Cognitive and Computational Perspectives) (en Inglés)"

Drawing on research conducted mostly in Catalonia (Spain), Moisès Esteban-Guitart outlines a distinct vision of education enhanced by students' identities, which leads to a discussion of the sociocultural factors that shape the processes of learning. He brings these ideas to life by examining traits of a mobile-centric society, the present-day ecology of learning, and his three metaphors of learning (connecting knowledge, connecting minds, and connecting communities). He then suggests a number of basic principles regarding learning for the twenty-first century based on prior literature in the learning sciences. He presents the terms 'funds of identity' and 'meaningful learning experiences', and reviews the funds of knowledge approach and the Vygotskian basis for understanding identity. In the second part of the book, he illustrates a number of strategies for detecting students' funds of identity and their meaningful learning experiences, and describes some practical experiences based on the theoretical framework he adopted.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes