Semana de 45% dcto EN TODOS LOS LIBROS IMPORTADOS   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Holocaust Education and the Semiotics of Othering in Israeli Schoolbooks (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
398
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 3.2 cm
Peso
0.93 kg.
ISBN13
9781957792064

Holocaust Education and the Semiotics of Othering in Israeli Schoolbooks (en Inglés)

Nurit Peled-Elhanan (Autor) · Common Ground Research Networks · Tapa Dura

Holocaust Education and the Semiotics of Othering in Israeli Schoolbooks (en Inglés) - Peled-Elhanan, Nurit

Libro Físico

$ 237.076

$ 431.047

Ahorras: $ 193.971

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 03 de Junio y el Lunes 17 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Colombia entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Holocaust Education and the Semiotics of Othering in Israeli Schoolbooks (en Inglés)"

The Zionist pedagogical narrative reproduced in schoolbooks views the migration of Jews to Israel as the felicitous conclusion of the journey from the Holocaust to the Resurrection. It negates all forms of diasporic Jewish life and culture and ignores the history of Palestine during the 2000-year-long Jewish "exile." This narrative otherizes three main groups vis-à-vis whom Israeliness is constituted: Holocaust victims, who are presented in a traumatizing manner as the stateless and therefore persecuted Jews "we" refuse but might become again if "we" lose control over Palestinian Arabs, who constitute the second group of "others." Palestinians are racialized, demonized, and portrayed as "our" potential exterminators. The third group of "others" comprises non-European (Mizrahi and Ethiopian) Jews. They are described as backward people who lack history or culture and must undergo constant acculturation to fit into Israel's "Western" society.Thus, a rhetoric of victimhood and power evolves, and a nationalistic interpretation of the "never again" imperative is inculcated, justifying the Occupation and oppression of Palestinians and the marginalization of non-European Jews. This rhetoric is conveyed multimodally through discourse, genres, and visual elements. The present study, which advocates a multidirectional memory, proposes an alternative Hebrew-Arabic, multi-voiced and poly-centered curriculum that would relate the accounts of the people whom the pedagogic narrative seeks to conceal and exclude. This joint curriculum will differ from the present one not only in content but also ideologically and semiotically. Instead of traumatizing and urging vengeance, it will encourage discussion and celebrate diversity and hybridity.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes