Semana de 45% dcto EN TODOS LOS LIBROS IMPORTADOS   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Soft Skills in Education: Putting the Evidence in Perspective (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2020
Idioma
Inglés
N° páginas
239
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.6 cm
Peso
0.54 kg.
ISBN13
9783030547868
N° edición
1

Soft Skills in Education: Putting the Evidence in Perspective (en Inglés)

Jaap Scheerens (Autor) · Greetje Van Der Werf (Autor) · Hester de Boer (Autor) · Springer · Tapa Dura

Soft Skills in Education: Putting the Evidence in Perspective (en Inglés) - Scheerens, Jaap ; Van Der Werf, Greetje ; de Boer, Hester

Libro Nuevo

$ 694.593

$ 1.262.896

Ahorras: $ 568.303

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 03 de Junio y el Lunes 17 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Colombia entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Soft Skills in Education: Putting the Evidence in Perspective (en Inglés)"

This book examines the global movement of putting more emphasis on students' social and emotional development in education. It provides some order in the unstructured multitude of desirable socio-emotional educational objectives and ambitions that have resulted from this movement and builds on a careful conceptual analysis. It starts out by examining the roots of the movement and discusses different emphases. Next it makes use of instructional and psychological constructs and theories to arrive at meaningful categorizations of major domains and types of social-emotional "skills". One of the key assumptions is that social and emotional attributes are malleable by means of educational interventions. The book reviews available research evidence for this assumption, taking into account psychological studies and meta-analyses. It then creates new evidence based on a new meta-analysis, which concentrated on the effects of educational interventions on skills associated with the conscientiousness factor of the Big5 taxonomy. In the final chapter, the book discusses the implications for educational policy and practice; a discussion in which attention is given to political and ethical questions about the desirability of treating social and emotional attributes as educational goals.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes