Semana de 45% dcto EN TODOS LOS LIBROS IMPORTADOS   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Importance of Connectedness in Student-Teacher Relationships: Insights from the Teacher Connectedness Project (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
114
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
21.0 x 14.8 x 1.1 cm
Peso
0.32 kg.
ISBN13
9783030434458

The Importance of Connectedness in Student-Teacher Relationships: Insights from the Teacher Connectedness Project (en Inglés)

Irene García-Moya (Autor) · Palgrave Pivot · Tapa Dura

The Importance of Connectedness in Student-Teacher Relationships: Insights from the Teacher Connectedness Project (en Inglés) - García-Moya, Irene

Libro Físico

$ 251.214

$ 456.753

Ahorras: $ 205.539

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 67 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 17 de Junio y el Miércoles 26 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Colombia entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Importance of Connectedness in Student-Teacher Relationships: Insights from the Teacher Connectedness Project (en Inglés)"

This book argues for the importance of connectedness in student-teacher relationships during adolescence and advocates a more holistic and proactive approach to wellbeing in education. Combining education, psychology and health promotion perspectives, the book begins by providing an overview of theoretical frameworks in the study of student-teacher relationships and makes the case that good relationships with teachers are essential to students' well-being in school. The book then goes on to present the concept of connectedness and discusses the main challenges regarding its conceptualisation in school research. García-Moya draws on qualitative findings from the Teacher Connectedness Project to offer an in-depth examination of the central attributes of student-teacher connectedness, as well as of the links between connectedness and authority from both students' and teachers' perspectives. This innovative project uses a synergistic approach to investigate the role of teachers as potential significant adults in students' lives. The final chapter offers a summary of the key practical implications for teachers and educators and makes recommendations for future research directions in this area. This book will be a valuable resource for researchers and educators alike, as well as for anyone interested in the ongoing concerns about student wellbeing in schools.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes