CELEBREMOS EL DÍA MUNDIAL DEL LIBRO - Hasta 80% dcto  ¡VER MÁS!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada To Measure The Sky: An Introduction To Observational Astronomy (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2016
Idioma
Inglés
N° páginas
472
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
24.9 x 19.1 x 2.2 cm
Peso
1.02 kg.
ISBN13
9781107572560
N° edición
0002

To Measure The Sky: An Introduction To Observational Astronomy (en Inglés)

Frederick R. Chromey (Autor) · Cambridge University Press · Tapa Blanda

To Measure The Sky: An Introduction To Observational Astronomy (en Inglés) - Chromey, Frederick R.

Libro Nuevo

$ 286.346

$ 572.692

Ahorras: $ 286.346

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 15 de Mayo y el Miércoles 29 de Mayo.
Lo recibirás en cualquier lugar de Colombia entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "To Measure The Sky: An Introduction To Observational Astronomy (en Inglés)"

The second edition of this popular text provides undergraduates with a quantitative yet accessible introduction to the physical principles underlying the collection and analysis of observational data in contemporary optical and infrared astronomy. The text clearly links recent developments in ground- and space-based telescopes, observatory and instrument design, adaptive optics, and detector technologies to the more modest telescopes and detectors that students may use themselves. Beginning with reviews of the most relevant physical concepts and an introduction to elementary statistics, students are given the firm theoretical foundation they need. New topics, including an expanded treatment of spectroscopy, Gaia, the Large Synoptic Survey Telescope, and photometry at large redshifts bring the text up to date. Historical development of topics and quotations emphasize that astronomy is both a scientific and a human endeavour, while extensive end-of-chapter exercises facilitate the students' practical learning experience.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Respuesta:
Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
Respuesta:
El libro está escrito en Inglés.
Respuesta:
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes