menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Who's Asking? Native Science, Western Science, and Science Education (The mit Press) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2014
Idioma
Inglés
N° páginas
296
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780262026628

Who's Asking? Native Science, Western Science, and Science Education (The mit Press) (en Inglés)

Douglas L. Medin (Autor) · Mit University Press Group Ltd · Tapa Dura

Who's Asking? Native Science, Western Science, and Science Education (The mit Press) (en Inglés) - Douglas L. Medin

Libro Nuevo

$ 128.518

$ 233.670

Ahorras: $ 105.151

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 04 de Junio y el Jueves 13 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Colombia entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Who's Asking? Native Science, Western Science, and Science Education (The mit Press) (en Inglés)"

Analysis and case studies show that including different orientations toward the natural world makes for more effective scientific practice and science education. The answers to scientific questions depend on who's asking, because the questions asked and the answers sought reflect the cultural values and orientations of the questioner. These values and orientations are most often those of Western science. In Who's Asking?, Douglas Medin and Megan Bang argue that despite the widely held view that science is objective, value-neutral, and acultural, scientists do not shed their cultures at the laboratory or classroom door; their practices reflect their values, belief systems, and worldviews. Medin and Bang argue further that scientist diversity-the participation of researchers and educators with different cultural orientations-provides new perspectives and leads to more effective science and better science education. Medin and Bang compare Native American and European American orientations toward the natural world and apply these findings to science education. The European American model, they find, sees humans as separated from nature; the Native American model sees humans as part of a natural ecosystem. Medin and Bang then report on the development of ecologically oriented and community-based science education programs on the Menominee reservation in Wisconsin and at the American Indian Center of Chicago. Medin and Bang's novel argument for scientist diversity also has important implications for questions of minority underrepresentation in science.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes